dinsdag 16 januari 2018

STADSE FRATSEN deel 26


PS Smaakmatrix Jan Pieter Ekker
Dafne Schippers schreef een kookboek vol 'sportieve recepten', tot groot plezier van haar hond die af en toe een beetje mee kon proeven.

Interview Mart Visser Volkskrant magazine VM  Tekst: Antoinette Scheulderman 2 sept. 2017
Hebben jij en Job nooit kinderen gewild? 'Nee. Wij vinden de vraag wie de hond vandaag uitlaat al ingewikkeld genoeg.'

PS MIJN Amsterdam Mart Visser. Tekst Kim van der Meulen
[...] Favoriete vervoermiddel Ik loop veel met de hond. [...]

PS Plien Bennekom; 'Ik dacht dat ik altijd dat kattenvrouwtje zou blijven' Tekst: Gijs Groenteman
[...] Maar met Jeroen wist je: dit is 'm?
"We liepen in elk geval hard van stapel. Binnen drie maanden hadden we Bram. Samen een hond, dat is nogal wat. [...]

PS Gabi van Diem (advocaat) "De mannen waren bang voor mij" Tekst Marcel Wegman 
[...] Hoe is de onmin tussen u en uw ouders het goed gekomen? 'Toen ik een hondje nam. Heel raar. Ik ging dat beestje laten zien en toen was het weer in orde. Ik heb altijd een hond. Ik weet wat er allemaal losloopt.' [...]

VPRO gids 27 oktober 2016
Tv-programma De pennen zijn geslepen: wie heeft Dr. Black vermoord? Tekst: Angela van der Elst
[...] Schrijven is saai. Om naar te kijken. Een mens alleen, aan het werk in het hoofd, de hand wachtend op de uitkomst. Peinzend uit het raam staren, rondje lopen met de hond, wachten op een inval. [...]

28 oktober 2016 Tekst: Bouwe van Straten
Pipetpuppy's. Sophie Hilbrand en filosoof Bas Haring reizen de wereld over  op zoek naar de laatste stand rond klonen in het programma Klonen: wens of waanzin
[...] Denken (rijke) mensen echt dat ze op die manier een exacte kopie van hun overleden huisdier terugkrijgen? 'Ze snappen best dat de opvoeding en omgeving ook een rol spelen, en dat ze met zo'n kloon dus niet hun geliefde hond terugkrijgen. Maar je moet niet vergeten dat een flink deel van hoe zo'n hond zich gedraagt, wordt bepaald door genen. Hoe hij kwispelt, springt, beweegt. Een kloon gedraagt zich in dat opzicht op dezelfde manier, en daar zijn mensen vaak heel blij mee.'volgens Bas.
Als Hilbrand dan toch om is, zou ze dan ook een gekloond huisdier overwegen?
'Nee, dat vind ik echt bijzonder overdreven. De dood hoort bij het leven. Ik denk dat je na de dood van een huisdier best weer van een ander dier kunt houden.' 

Je bent meer dan welkom op mijn website    


www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak

 You're more than welcome on my website where lots of dog stuff's going on.