zaterdag 8 juli 2017

SCHANDALEN - SCANDALS


Stadspark Abteiberg museum - City park Abteiberg museum

Mijn opgezwollen onderdanen schreeuwen om schandalen, zoals ik sandalen als kind pleegde te noemen. Moeilijk met een smalle elegante leest zonder hoge wreef als breed en extra breed comfortschoeisel de norm is. De enige kans maak ik in Duitsland waar ze zo'n enorme merkenaanbod hebben dat ik er altijd slaag. Maar het is pufweer en het blijft voorlopig zweten. Is stadten niet te warm voor Pop die thuis al voor pampus ligt? 
Wim heeft een goed idee: de schaduwrijke koopgoot van Mönchengladbach waar honden meer dan welkom zijn. Goedgevulde parken met konijnen pal achter de winkelstraat, de immense winkels en warenhuizen zijn voorzien van airco, plus het stikt er van de stadsduiven waar Pop tuk op is. Meermaals geeft ze een gratis showtje panteren en tijgeren weg. Ik scoor een paar Salamanders. Iedereen blij.



Een van mijn favoriet schoenenwinkels - One of my favorite shoestores


Mooi aangelegd museumpark - Lovely museumpark


My swollen feet shout for scandals as I called sandels as a kid. We go abroad to Germany because my elegant feet are to small for most of the wide comfort shoes. Because it's sunny we go to Mönchengladbach where there are lots of parcs  downtown, shops are airconditioned and streets filled with shadow. But most of all dogs are very welcome there and they got numerous pigeons. Pop gave away some free shows how to surprise the grey birds who're looking for waste food on the mainstreet. I scored a pair of salamanders. Everybody happy.



Bezoek mijn vernieuwde website    

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak

 You're more than welcome on my website where lots of dog stuff's going on.