woensdag 15 maart 2017

KOK KOK KOK


Blij dat we haar nog steeds niet aangemoedigd hebben om te zwemmen.
So glad we didn't encourage her yet to go for a swim.

De baas had een businessmeeting in Arcen. De dames (Pop en ik) gaan flaneren in het sjieke Noord-Limburgse toeristendorpje. Pop verandert meteen van mening als ze de natuurlijke omgeving ziet. We volgen het met stro bezaaide pad langs de rivier waar koppeltjes en triootjes eenden, meerkoeten, waterhoentjes plus een sissende zwaan zich verdringen voor door een oma met kleindochter gevoerde stukjes oud brood. Tegen Pop die meer interesse in de watervogels vertoont, zeg ik: 'Op de terugweg Pop, dan zijn ze vetter.' Pop gelooft me op mijn blauwe ogen. 

The boss has a businessmeeting in Arcen - a mondain tourist village in the north of the south of the Netherlands. The ladies, Pop and me, tag along. No strolling along the board walk or shopping or chilling on a heated terrace, but straight into nature. Pop spots ducks, swans, coots, and crakes. A grandma and her granddaughter who feed the water birds with pieces of bread interfere Pop's intention. I tell her: 'We'll return here, by then they grew bigger.' Pop likes that.  



Met de blik op oneindig gaat het voorwaarts over zandpaden, dijken, akkers en uiterwaarden. Klok klok. Het stikt er van de fazanten. Pop begrijpt niet waarom ik haar niet laat jagen. Ze klaagt en probeert zich vrij te bijten. Maar onbekend terrein en Pop in de jachtmodus is geen optie. Ze schikt zich melodieus. Het keerpunt is de Hertog Jan brouwerij buiten de bebouwde kom. 

Keeping our eyes on the horizon, we'll move ahead over pavements, sandy paths, dikes, barren, and the river forelands. Our turning point is de Hertog Jan brewery. Kok kok kok. The surrounding area is swarmed with pheasants. Pop wants to go after them and complains about the leash. She tries to bite her way to freedom, but I'm firm. Unknown place and territory in combination with hunting Pop is NOT an option. Pop resigns. 

Pop: Heel even los, met een minuutje ben ik al tevreden. Ik: 'Haha'
Pop: I'm satisfied with just one minute unleashed. Me: 'Haha'

Parade door een bijna verlaten schemerig dorp. Het toeristenseizoen moet nog beginnen. De serveerster op een van de weinige geopende terrassen vindt Pop oogsnoep: 'Het is net Cleopatra'. De enige hotelgast wachtend op zijn diner in een lege eetzaal noemt haar 'een poolvosje'. Pop had al Maaswater gedronken. Dorstige ik drink mijn getapte pilsje in een teug leeg.

Showen in de haven. 
Showing off in the harbour

We're strutting in the almost abondoned dusky downtown. Most tourists visit the village during summer. The waitress of one of the few terraces that's allready serving, finds Pop eyecandy: Cleopatra reincarnated. The only hotelguest who is waiting for his dinner in an empty diningroom calls her an arctic fox. I slug down my tapped beer in one gulp. Pop allready had a sip Maas water.

Bezoek mijn vernieuwde website     Visit my restyled website:

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
lots of dog stuff's going on there