zaterdag 11 juli 2015

DÉJÀ VU


We overnachten nog steeds in de tuinkamer vanwege Skip die op dit moment de tuin prefereert om in te snurken, en vanzelfsprekend de zomerse waarden. W. die nogal eens in zijn dromen door haaien wordt achternagezeten, gooide midden in de nacht het dekbed van zich af. Dazend: ‘Er rende een muis over me heen.’ ‘Yeah right, in your dreams, baby’, bagatelliseerde ik.

De ochtend erop pak ik eerst de mop. Skip, die het gewitte plafond telkens afwisselde voor glimmertjes aan het donkere firmament, had voor modderafdrukken op de leisteen gezorgd. Dacht ik. Als de blubber de grauwe dweil, vaalrood kleurt, heb ik een déjà vu*. Skip troont me mee naar de composthoop voorbij het gazon. Daar rust voor eeuwig de door hem gevangen en intussen gesteven Mickey de zoveelste. Zie dogtales Mickey Mouse 10 april 2015