zaterdag 7 maart 2015

SPIDER WOMAN


Superskip meets Spider Woman, oftewel Skip ontvangt Spider thuis. Terwijl haar baas twijfelt of hij Spider wel voor een dagje zal uitlenen, huppelt Spider al richting keuken. Elke logĂ© weet hier zonder aanwijzingen de koekjeskast te vinden. Haar baas wordt de deur uitgewerkt. Ik maak met Skip en Spider een rondgang door huis en tuin. Spider kijkt haar ogen uit. Ze springt op de bank om het designspullenschap secuurder te kunnen aanschouwen. Ze neemt er museumtijd voor; dat heeft nooit eerder een hond gedaan. Skip zoekt een plekje op de hoek van de bank, Spider claimt mijn schoot. Als Skip besluit gezellig aan te sluiten, knort Spider: de gastvrouw is voor mij besproken. Voordat de goeiige Skip afdruipt, vraag ik als een spin in het web beide honden mij te delen. Skip vertrekt met de kop op mijn linkerbovenbeen naar dromenland, terwijl Spider rechts naast me en met de voorpootjes op mijn rechtbovenbeen, geniet van een weldadige massage die inbegrepen is bij het standaardarrangement van hondenhotel Kluifje. Als Skip in een diepe slaap is verwikkeld, sluipt Spider loom geworden als een kat naar hem toe. Ze besnuffelt ‘m van top tot teen, kijkt mij aan, en schuift in de holte van Skips vier poten. Zzzz. Na het ontwaken, volgt het gebruikelijke concept: wandelen (Spiderwoman geeft gas, we moeten flink aanpoten om haar bij te houden), thuis spelen zij en ik itsy, bitsy Spider wat ze grappig vindt, voederen en de gebruikelijke stoelendans voor het beste plekje. Spider springt bij mij in de stoel achter de pc: ik laat haar foto’s van Bagno* zien. Skip ligt aan mijn voeten. Heerlijk om zo geliefd te zijn. *Bagno is de recent overleden grote broer van Spider en boezemvriend van Skip.