woensdag 1 oktober 2014

KLANDIZIE


Een warme eerste oktoberdag. We komen speciaal naar hier om walnoten te rapen. Negen runderen hebben een cordon om die ene boom gelegd. Dan maar bergafwaarts het weiland in. Overdreven gesim en hoge geestdriftige kreten zijn de voorlopers van Indiase paria Candi die zich vreselijk aanstelt. Ze wil knuffels én koekjes. Op de achtergrond blaft haar 14-jarige Griekse stiefzus Tiga zich een ongeluk, omdat ze haar niet bij kan houden. Knuffels kan de ongeduldige Candi krijgen, het koekje bewaren we als Tiga en Skip zich bij haar hebben gevoegd.
Het aangeboden lekkertje wordt uit mijn hand gegrist. Ik heb concurrentie. De honden hebben Matisse en haar baas gespot. Mijn klanten gaan zonder pardon voor de Frolic™ - voor honden een soort übertraktatie. Pech. Alles was al uitgedeeld. De teruggekeerde honden proberen mij nog een koekje te ontfutselen. Fijntjes wijs ik ze op hun afvallige gedrag.
De honden begrijpen dat er niets meer te halen valt en zoeken de middenberm op. Candi maakt de blits met muizensprongen. Het blijft een leuk gezicht. Snuffelende Skip stelt vast dat het interessantdoenerij is. Als we bij het stalen bruggetje afscheid nemen, melden zich drie afnemers voor een vertrekpremie. Ik kan ze niet weerstaan.