vrijdag 18 oktober 2013

RUSTIG RONDJE


Skips voorpootjes zijn weer eens overbelast: de hazen waren de onuitputtelijke Skip te snel af. Vanwege gezwollen polsjes gaan we bij volgende rondjes zoetjes aan doen. Kalmpjes betekent volgens Skip:

· Bij molshopen twijfelen: is graven een optie met ingetapete polsjes?
· Langs de koude rivier: zwemmen is toch goed voor de spieren, zal ik …?
·Klauteren over de basaltblokken is leuk, zeker met die sportieve knalblauwe polsbandjes.
· Op het kiezelpad lopen terwijl hij op het verharde zandpad kan.
· Bij de inham die gevuld is met grint de poten schrap zetten voor een vliegende start omdat ik steentjes moet gooien om achteraan te rennen.
· Zullen we doen wie het eerste boven op de dijk is?
· Zijn neus in de struiken langs het pad duwen en hopen dat een konijn hem uitnodigt voor een spelletje.
· In het weiland halen mijn laarzen de dauw van de lange slierten gras af. Ik laat een donker spoor na dat Skip geïnteresseerd volgt. Zijn poten heft hij bij elke stap hoog op als ware hij een dressuurpaard.
· Telkens als er verdorde stengels omzwiepen, een muizensprong maken.

We gaan naar huis, Skip. Nou al? Ja, we zouden je pootjes ontzien. Maar ik ben nog helemaal niet moe …



 www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak