vrijdag 21 juni 2013

STRIKE A POSE


Lach eens naar het vogeltje! Say cheese! Smile! Zo gauw ik de camera ter hand neem en het knopje ingedrukt houdt, weet Skip wat hem te doen staat. Hij is het onderhand gewend dat ik plaatjes van zijn activiteiten schiet. Vergeet ik te vragen of ik hem mag fotograferen, dan loopt hij weg: hij is tenslotte geen ding. Of hij schiet in een bevallige zitpose die ik nou net niet wil flitsen. Het zijn geen sterallures. Skip weet als volleerd model gewoonweg wat zijn voordeligste houding is. Ongedwongen foto’s moet ik dus stiekem maken. Zoals deze vanuit een niet zo voor de handliggende hoek: camera op de grond en naar boven gericht. Kijkt Skip nou stuurs van de lens weg of is het toch verwaandheid?

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak