zaterdag 29 december 2012

SCREENSAVER



Wanneer ik achter mijn pc werk, rust Noorse Buhund Skip vaak op het bankje pal achter mij. Van de week is mijn bureau verplaatst en Skip kan nu alles wat op de monitor verschijnt, zien. De screensaver trad in werking waardoor Skip een levensgrote hond op hem af zag rennen. Verbluft stuiterde hij omhoog en toonde zijn verbazing door rechtopstaande oren en wat binnensmondse woefjes: waar kwam die indringer vandaan en was hij hier uitgenodigd? 'Jij bent die hond, Skip,’ vertel ik grinnikend. Of hij zich inderdaad bewust is van zijn uiterlijk of dat hij de Buhund herkent, is nog onduidelijk. Wel dat het meteen goed zat tussen die twee. Het bewijs dat Skip beelden op computer- of televisiescherm kan onderscheiden, is hiermee definitief geleverd. 

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak