donderdag 22 november 2012

SPEK EN BONEN



In het hondenbos nemen onze bijna-buurman en zijn Kooikerhondje de bocht naar links. Ik zwaai, hij ziet ons niet staan. W. roept, geen reactie. De hond kijkt naar ons, kijkt naar zijn baas. Hij mag een koekje komen halen. De bijna-buurman waar we amicaal mee omgaan, vraagt: ‘Welke kant gaan jullie op?’ Skips baas antwoordt: ‘Rechtdoor, we zijn pas net begonnen’. ‘Oh’, klinkt het nadenkend. Ik verwachtte dat de goedlachse buur van verderop voor de grap zou zeggen: ‘Dan sla ik hier af’: een gegronde reden om van iemand af te komen. ‘Nee nee’, haast hij zich grinnikend, ik wilde vragen of ik me bij jullie mag voegen, maar Josh en ik zijn eigenlijk al bij het eindpunt. Ja ja. De honden hebben mazzel, we kunnen zijn baas overhalen tot een genoeglijk eindje mee. Josh neemt het voortouw en Skip doet voor spek en bonen mee.


www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak