maandag 19 november 2012

ME GRAS, ME GRAS



Binnen loeit de verwarming. Een verhitte Noorse Buhund Skip gaat demonstratief buiten op het gazon liggen. Hè, lekker fris. Langzaam raakt hij overwoekert met blad. Een geinige aanblik, vooral omdat hij bij elk blaadje dat zijn lijfje treft, haast geërgerd reageert. Ook kan hij niet aanzien dat zijn gemanicuurde speeltapijt ondersneeuwt: Me gras, me gras!* Skip probeert alle vallende blaadjes te vangen. Er is geen beginnen aan. Hij moet het over zich heen laten komen, en legt zich erop de steeds dikker wordende gele bladerdeken bij neer.

Me gras, me gras. Een veelgebezigde kreet in het tv-programma ‘Achteruitrijden’ uit 1979. Commentaar en stemmen alter ego’s: Andre van Duin. Meneer Vreugdevol was zogenaamd in gesprek met de tuinman van het circuit: Gerard Bolindegrond. Gerard kon het niet aanzien hoe auto’s soms over het gras reden en riep dan: ‘Me gras, me gras’.

op straat bladeren vangen 

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak