vrijdag 26 oktober 2012

VERBODEN VOOR HONDEN



In de regel boycot ik winkels waar honden niet welkom zijn. Gewoon uit principe. Want: wat kan een welopgevoede meegaande hond voor meer schade aanrichten dan bijvoorbeeld kleffe kinderhandjes of een van de regen druipende consument? Ik had me verheugd om de DDW - Dutch Design Week te bezoeken. Het eerste gebouw dat we betraden, had bij de ingang een verbodsbordje hangen. Maar zodanig dat ik er de humor van kon inzien. Mazzel. Binnen troffen we gelijk een echtpaar met hond. Ze waren van harte welkom. Klaarblijkelijk hing het schildje als afschrikmiddel voor een bepaalde doelgroep.

 

Het was trouwens de enige levende hond die we deze dag zouden tegenkomen. Wel het kunstwerk van dogondesign.nl dat op het dak van een Mini Cooper taxi was geplant, krabpaal DOG van Erik Stehmann, een jumbo hond van Tom Claassen bij Piet Hein Eek, Jan de Bouvier himself, een promotiehondje van GBO design, een Delfts blauwe vaas bij Yksi beplakt met miniatuurtjes en… het bronzen vosje (ook een hondachtige) van Micha Vos dat ik een nieuw thuis heb gegeven.



 Eindhoven bruist tijdens de DDW die nog tot zondag te bezoeken is. Doen!

www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment