vrijdag 1 juni 2012

CIRCUSHOND


Het lijkt of wij met wandelen en spelen de kost verdienen, maar ook Skips baasjes moeten werken, al houden we dan kantoor aan huis. De afgelopen dagen hadden we eindeloos van de zon genoten. In Nederland is niets zo veranderlijk als het weer. Vandaag moesten we echt weer aan de bak. Skip had zich vanmorgen in het hondenbos goed vermaakt met zijn hartsvriendinnen Cruzer en Byker, waarna hij moe en aan een dutje toe was. Na een uurtje of twee kwam Skip me halen. Toen ik niet meteen reageerde door mee de tuin in te gaan, bleef hij bedrijvig op en neer tippelen. Ik liet me verleiden: tien minuten pauze moet kunnen. Buiten deed Skip zijn kunstje op de ton die al sinds Animal Event klaar stond. Ik had hem de recordpoging ‘kontje hoog, kontje laag’ (verzonnen door Hermine Stout en Judith Lissenberg) willen aanleren. Hij moest al die tijd ongemerkt geoefend hebben, want ik hoefde slechts het beloningskoekje uit te delen en een foto te maken. Mocht de crisis ook bij ons toeslaan dan kunnen we Skip altijd nog als circushond inzetten.


www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment