zondag 17 juni 2012

BLESSURETIJD


Dralen, talmen, treuzelen en dreutelen. De Dikke Van Dale is niet lijvig genoeg om Skips verzet om aan het lijntje te lopen, aan te geven. Toch moet hij even een paar daagjes rustig aan doen vanwege een overbelaste voorpoot (zie 171). Onderweg probeert hij van alles om maar los te mogen: kaarsrecht zitten (please please), met een voorpootje in een molshoop roeren (ik moet dringend op zoek naar de mol), een kluit in zijn bek pakken en die aan mij aanbieden (wil je die s.v.p. over de grond rollen, zodat ik erachteraan kan stuiven). Als ik nergens op inga, pleegt hij obstructie door te gaan liggen (ik vind er echt geen snars aan).
Thuis haalt hij alles uit de kast om mij alsnog tot actie te verleiden: de mussen in de tuin verjagen, zijn bal in de vijver laten vallen en hoort hij daar geen muisje onder het verandadek ritselen? Ik sluit de tuindeur. Verbolgen ploft hij in zijn mand: ik mag ook niks. Precies, Skip. Je mag, nee je moet eventjes niks. Het is zo maandagmorgen, dan mag je weer los in het bos.
www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment