dinsdag 24 april 2012

CLAUDIA LUDWIG



Trouw volg ik het asielprogramma Tiere suchen ein Zuhause op WDR. Ik zou eigenlijk voor de arme zieltjes die een nieuw thuis zoeken moeten kijken, maar als ik eerlijk ben geniet ik vooral van mijn idool: de immer positieve presentatrice (en schrijfster) Claudia Ludwig. Geen hond kan kwaad bij haar doen. Zo weet zij als geen ander aan zelfs het kleinste negatieve aspectje, een originele draai te geven. Deze keer moest een voormalige waakhond een pootje geven, dat was hem vóór de uitzending aangeleerd. Claudia stak haar hand uit waar de hond zijn voet op mocht leggen. De onwillige hond weigerde het trucje te doen en bestudeerde in plaats daarvan grondig haar hand. Claudia verklaarde direkt gevat: ‘Ein Traumhund! Er kann handlesen’. ‘Nah Du, Was hat das Leben noch für schönes für mich auf Lager?‘ vraagt ze liefdevol aan de hond. Het (thuis)publiek schatert het uit.


www.kluifje.com - de originele hondensite met kunst, cultuur & vermaak
mydogskipdoesthetrick.blogspot.com- playful dog entertrainment